Бухгалтерський форум
Податкові платежі, внески, збори => Податок на додану вартість => Тема розпочата: Владимир від 17 Квітня 2013, 12:53:59
-
Чи обов'язково складати податкову накладну в електронному вигляді?
-
Ні, не обов'язково. Крім того слід пам'ятати, що така накладна підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Див. лист ДПСУ від 03.12.2012 р. №6357/0/61-12/15-3115.
-
Платникам ПДВ надано право оформляти ПН не тільки в паперовому вигляді, але й в електронній формі. Якщо serh, я Вас правильно зрозумів, у цьому випадку також потрібно реєструвати такі ПН у ЄРПН?
-
Право продавця оформляти ПН як у паперовому, так і електронному вигляді передбачено п. 201.1 ПКУ. Ця ж вимога ПКУ визначає, що при оформленні електронної ПН слід дотримуватись умови про реєстрацію в установленому порядку ЕЦП уповноваженої продавцем особи і такої ПН в ЄРПН (пп. "б").
Фраза "реєстрація в ЄРПН" багатьох бухгалтерів наштовхує на думку, що потрібно реєструвати усі електронні ПН незалежно від зазначеної в них суми і номенклатури товару. Вважаю, це не зовсім так. Ось аргументи такої позиції:
Умови реєстрації ПН у ЄРПН наведені у п. 11 підр. 2 розд. ХХ ПКУ. І реєструватися в ЄРПН повинні тільки ті електронні ПН, які відповідають цим вимогам. Цю точку підтверджує і ДПС у Листі від 14.12.2012 р. №7123/0/61-12/18-8515. Але оскільки норма п. 201.1 ПКУ передбачає неоднозначне тлумачення, то для відстоювання свого права на податковий кредит покупець може скористатися принципом презумпції правомірності рішень платника податків (пп. 4.1.4 ПКУ).
-
Подскажите пожалуйста, как правильно поступить в ситуации, когда налоговая накладная выписана по факту предоплаты за товар украинского происхождения (сумма НДС не менее 10000 грн.), однако впоследствии было совершено поставку не отечественного товара (т.е. товара не украинского происхождения), а импортного?