Автор Тема: Придбання ноутбука та введення його в експлуатацію  (Прочитано 35407 раз)

фея

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 1
  • Репутація: 0
    • Перегляд профілю
Наше підприємство придбало ноутбук-сума 1750, мишка-сума 40,00 та сумка - 382,5 до ноутбука. Як правильно його ввести в експлуатацію та коли починається нарахування амортизації?

Anokard

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 6
  • Репутація: 0
    • Перегляд профілю
Доброго дня. Порядок обліку такого пристрою залежить від облікової політики Вашого підприємства щодо основних засобів.
Якщо бухгалтерія вважає і може довести, що миша, сумка і сама машина - це невіддільні компоненти одного необоротного активу - їх можна оприбуткувати разом, дебетуючи спочатку рахунок 152 за кредитом рахунку 631,685, а потім вводячи його в експлауатацію на рахунок 10 на вартість всіх трьох компонентів. В такому випадку в якості розшифровки інформації по витратах на ноутбук в інвентарній картці обліку основного засобу зазначатиметься його комплектація (тобто перелік компонентів, що входять до складу цього необоротного активу). Але особисто мені такий варіант не подобається, і хоча б тому, що, по-перше, у самого ноутбука, миші і сумки до нього необов"язково однаковий строк експлуатації, а по-друге - у них різна вартість. Хоча сумку, на мій погляд, відділяти від ноутбука недоцільно; тим не менше, таке відділення можливе. А от миша - інша справа.

У випадку ж оприбуткування зазначених Вами об"єктів окремо вартість самого ноутбука відображається проведеннями, які зазначені вище. Відображення ж у обліку миші (і сумки) залежатиме від того, як підприємство кваліфікує ці засоби. Якщо очікуваний строк використання миші не перевищує 1 року - її відносять до складу МШП за дебетом рахунку 22 та кредитом рахунків 63,685. Якщо ж строк її використання більший, ніж 1 рік - її слід обліковувати в складі інших необоротних матеріальних активів. Оприбуткування такого засобу відбувається за дебетом рахунку 153 і кредитом рахунків 63,685. Введення в експлуатацію проводиться за дебетом рахунку 11 та кредитом рахунку 153.
Однак і це ще не все. Підприємство для цілей нарахування амортизації на "інші необоротні" компоненти може обрати один з двох субрахунків для їх обліку: субрахунок 112 "Малоцінні необоротні матеріальні активи" або субрахунок 117 "Інші необоротні матеріальні активи". Різниця полягає у тому, що якщо компонент буде відображений на субрахунку 112 -амортизацію на нього слід нараховувати у розмірі 50% його вартості в першому місяці використання об"єкта і 50% в останньому місяці його використання або 100% у першому місяці використання; якщо ж мишу відобразити на рахунку 117 - її амортизацію можна нараховувати протягом усього строку корисного використання об"єкта, але лише одним з двох методів: прямолінійним чи виробничим. Зрозуміло, що в неконсалтингових структурах останній метод нарахування амортизації на такі компоненти, м"яко кажучи, не має змісту (оскільки неможливо пов"язати роботи, які виконуються з мишею, із продуктом, який виробляє підприємство, якщо цей продукт не створюється за опосередкованою допомогою цього девайсу), але він можливий хоча б тому, що його дозволяє застосовувати П(С)БО 7 "Основні засоби".

Щодо амортизації на ноутбук (і на мишу (і сумку), якщо це передбачено обліковою політикою підприємства у відповідності до описаних вище випадків) - П(С)БО 7 визначає, що вона починає нараховуватися у місяці, що слідує за місяцем введення об"єкта в експлуатацію.
Якщо Вас цікавитимуть нюанси нарахування амортизації таких об"єктів у податковому обліку - напишіть сюди після прочитання цього посту.  Або ж подивіться самі у статтях 144-146 Податкового кодексу.
Відповідь на Ваше запитання в рамках правил бухгалтерського обліку, здається, отримана.

maksimushka

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 1
  • Репутація: 0
    • Перегляд профілю