Автор Тема: Облік ОЗ під різними інвентарними номерами у бюджетній установі  (Прочитано 7379 раз)

shukach

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 9
  • Репутація: 2
    • Перегляд профілю
Запитання: чи можливо у бюджетній установі щодо оприбуткованих раніше основних засобів (що вже обліковуються в БО під одним інвентарним номером), а саме кабельна мережа системи відеоспостереження та обладнання відеоспостереження, переробити проводку оприбуткування під різними інвентарними номерами???
« Останнє редагування: 22 Квітня 2013, 12:47:26 від praktiker »

Anokard

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 6
  • Репутація: 0
    • Перегляд профілю
Доброго дня, Шукач:)
На мою думку, права на "переробку проведень" Ваша установа не має, і по одній простій причині: оприбуткування необоротних активів є господарською операцією, а відповідно до статті 9 Закону про бухоблік та фінансову звітність в Україні такі операції оформляються первинними документами (у Вашому випадку - документами на оприбуткування кабельної мережі) у момент здійснення господарської операції або одразу після її проведення; ці документи є підставою для формування бухгалтерських проведень та здійснення записів до інвентарних карток. Отже, "проведення заднім числом" потягнуть за собою підробку первинних документів (за операціями, які вже давно відбулися), а це, пробачте за відвертість, "тягне на кримінал", особливо в бюджетній сфері. Та й під "перероблені" проведення потрібно буде переробляти і інвентарні картки та записи в них про нарахований знос, що є дуже марудною справою.

У той же час Інструкція з обліку необоротних активів бюджетних установ (пункт 6.24) передбачає, що інвентарні та номенклатурні номери, присвоєні об'єкту необоротних активів, зберігаються за ними на весь період перебування їх у даній установі. Буквальне розуміння вищенаведеного означає, що за яким номером Ваш об"єкт був поставлений на облік - за таким він і повинен відображатися аж до його списання.

Однак якщо питання розподілу Вашого об"єкта на декілька самостійних засобів є принциповим, то єдиним можливим варіантом нам видається відкриття окремих інвентарних карток на кожен компонент із закриттям інвентарної картки на всю систему відеоспостереження, яке слід провести за результатами річної інвентаризації необоротних активів зі складанням відповідного акта комісією з інвентаризації. Однак у такому випадку виникне проблема з розподілом уже нарахованого зносу на систему і обладнання відеоспостереження як на окремий об"єкт між компонентами, які Ви маєте намір розділити, адже у інвентарних картках, які відкриватимуться на кожен компонент, слід буде вказати первісну вартість цього компонента та суму його зносу.
Оскільки спеціальних роз"яснень з окресленого Вами запитання Казначейство і Мінфін не надавали, Вам слід звернутися за запитом про можливість проведення розмежування елементів Вашої системи відеоспостереження за окремими інвентарними картками до головного розпорядника бюджетних коштів, якому Ваша установа підпорядкована (або до вищестоящої організації).
« Останнє редагування: 22 Квітня 2013, 13:16:53 від Anokard »